Frukost i bussen

P2140188Som bussförare på den tiden fanns det inte tid att göra på det här sättet, att sitta i lugn och ro i bussen och ta frukost vid en sjö. Men här minns jag att jag kört en skolklass till Rågårdsvik, en mycket liten hamn i Bohuslän för att de skulle segla en vecka på ett skolfartyg.
På tomturen hemåt passade jag på att ta frukost här vid en havsvik.
Kanske var detta scenario så ovanligt så det var därför jag riggade upp kameran på ett säte och tog en självutlösarbild 🙂

Tänker på att vi fotodokumenterar alldeles för lite på våra arbetsplatser. Det känns kanske ganska tråkigt just då när man är mitt uppe i arbetslivet, men så här en 20-25 år efteråt är det faktiskt ganska skoj att se bilderna.

Kommentera

