Ett rådigt ingripande

… nu med ett gästspel av Kollegan. Ett inlägg om ett improviserat och fältmässigt test av en termos tålighet och värmebevarande och en kollegas rådiga ingripande. Vi står här och blickar ut på ön där Sundholmens slottsruin ligger…
jag-och-min-termos-1

Plötsligt hör jag ett klonkande och ett plums och där ligger min Thermos och guppar i det iskalla vattnet.

jag-och-min-termos-2

Jag inser snabbt att frukosten är ett minne blott och det är mil till närmsta frukostställe. Då kommer kollegan till undsättning och vigt kastar han sig ut på den tunna isen för att rädda min termos, vilket lyckas och frukosten är räddad 🙂

jag-och-min-termos-3

11-kaffet tog vi ett mer ombonat och varmt ställe.

kaffe-med-dopp

Minnesgoda läsare minns min förra termos som en vindpust tog med ned i en bergsskreva i Smögen.

Kommentera

