En tidig fredagskväll

… kan man väl fixa till en något nostalgisk bild vid köksbordet som jag vill skall andas tidigt 70-tal. Ett Sandwalls Guldöl askfat, en burk Sandwalls Guldöl och en sejdel Sandwalls Fatöl från 70-talet. Dessutom tidningen Foto från Mars 1972 med den sedvanliga toplessbruden på omslaget. På den tiden skiljde det inte mycket på omslaget mellan en fototidning och herrtidningarna Lektyr och Fibban.

sandwalls guldöl borås
golfAnnars har arbetsveckan flutit på bra, på kvällarna har jag sammanställt mina bilder från förra helgen. Den lånebil (Golf) jag använt under 3 månader byttes idag ut till en ordinarie ny arbetsbil också den en Golf Variant. Golfen som lånades var en oerhörd besvikelse för att vara en nästan ny bil, motorsvag och tråkig interiör och exteriör. Så tråkig att jag undrade vad de gjort med modellen Golf. Idag förbyttes denna känsla mot den som jag vill ha om Golfar, pigga och goa att köra och lagom lyxiga. Då jag tidigare kört från en Skoda Oktavia 2010, från 0 till 22,000 mil med diesel och 7 växlad DSG-automatlåda så finns det inte mycket i den prisklassen och storlek som slår den anser jag. Jag hoppas att jag kan omvärdera detta i och med denna 2014 Golf Variant med bensin/E85 och 8 mil på mätaren.

Kommentera

