Medans ölen skummar av

… jo jag vet att det är bara torsdag men inlägget kommer nu av två anledningar.
iron-maiden-beer
Morgondagen är lite körig så varför inte korka upp en Iron Maiden öl från Robinsons Brewery och koppla av en stund.
Just när jag gjort det råkade jag läsa att min gamla gitarrhjälte Johnny Winter hittats död på ett hotellrum i Zürich, vilket räddade mig i detta inlägg.
För Iron Maiden har jag absolut inget förhållande till. Men det har jag till Johnny. Johnny levde nog ett hårt liv som kanske tog ut sin rätt.
Han var illa ute på 70- och 80-talet men Muddy Waters tog an sig honom och Johnny började spela med Muddy vilket nog blev hans räddning den gången.
Under 70-talet köpte jag två mycket bra LP med Johnny Winter – John Dawson Winter III och Saints And Sinners, båda kom 1974.

Min gamla klocka med LP:n Johnny Winter – Still Alive and Well från 1973 på en skivtallrik från Pioneer skivspelare stämmer inte längre… han lever bara genom musiken hädanefter. Kanske dags att plocka ned den och lägga LP:n i sitt konvolut.

6 thoughts on “Medans ölen skummar av

  1. WAS 2014-07-17 / 17:55

    Grymt inlägg Tony! (tumme upp)

    Härlig 70-tals nostalgi, skön blues och häftigt gitarrspelande.

    R.I.P. Johnny W

    Gilla

  2. Åke 2014-07-19 / 21:33

    Sådan passande stärkare till Johnny Winters ord! En kung bland bluesen har lämnat oss. Skivan passar nog till bådadera… Ölen har jag inte provat ännu, men en kall sitter aldrig fel 🙂

    Gilla

  3. Hanna 2014-07-19 / 23:06

    Jag har mer förhållande till Iron Maiden än Johnny Winter 🙂

    Gilla

  4. Tony 2014-07-20 / 15:06

    Misstänkte det

    Gilla

  5. zelda 2014-07-21 / 23:18

    Har inte ens hört talas om Johnny Winter förrens nu, och det är antagligen en skam, men tackar för uppladdningen och tipset, grymma låtar! Särskilt den första fick mig på fall.

    Gilla

  6. Tony 2014-07-22 / 05:13

    Ingen skam, yngre har nog sämre koll på Winter. Jo den låten är bra.

    Gilla

Kommentera

