Medans ölen skummar av

… avnjuter jag mina semesterdagar i Stockholm.
stockholm-skeppsholmen
Lämnade bilen hemma och hoppades på att Trafikverket skulle sköta sina åtaganden på stambanan till och från Stockholm och det gjorde de. Det skälls på SJ men när skall man förstå att Banverket/Trafikverket sköter underhållet på det spårbundna och SJ med flera trafikerar spåren.
stockholm-medans-olen-skummar-av
Helt fantastiska dagar är det och det har blivit ett stort antal kilometer kors och tvärt på gatorna. Som tur är behöver man varken vara utan kaffe eller annan vätska.
stockholm-gildas-cafe
När jag i mars stod utanför den snygga entrén på Hellstone på Götgatan, då kände jag inte modellen i portgången men denna gång tycker jag mig känna igen henne.
stockholm-hellstone
Lite lustigt är att när jag numera fotar är det sällan vackra stadsvyer och intressanta platser utan mer gatuscener med personer i fokus. Vackra och intressanta platser och vyer får jag lagra i huvudet och det andra i kameran.
stockholm-central-hotel

9 thoughts on “Medans ölen skummar av

  1. Hanna 2014-08-08 / 23:37

    Härliga bilder från en somrig huvudstad. Gatuscener är ju faktiskt bra mer intressanta än en vy över t ex Stockholms slott som blivit fotograferat miljontals gånger. Ja, du vet ju att jag är partisk när det gäller fotomotiven… Dessutom föredrar jag ovanstående modell i portgången, kan kanske säga att jag är partisk där också 😉

    Gilla

  2. Larsson 2014-08-09 / 03:48

    Ett riktigt trevligt stockholmsinlägg!

    Gilla

  3. Tony 2014-08-09 / 10:29

    Tack!

    Gilla

  4. Tony 2014-08-09 / 10:31

    Tack Hanna, du får gärna fortsätta vara partisk 😉

    Gilla

  5. WAS 2014-08-09 / 11:57

    Det här blev ju bra! 🙂
    Vilken tur vi hade…med allt.

    Gilla

  6. zelda 2014-08-12 / 00:03

    Vilka fantastiska stadsbilder, gillar särskilt andra fotot från utebaren, både det estetiska och känslan. ( är själv skogsmulle så dreglar alltid lite drömskt, och avundsjukt, över andra miljöer, särskilt sånt med stadspuls.)

    Och det är ju alltid en bra och kul grej att intressera sig över nya motiv och scener i sitt fotograferande. Vore ju ganska trist ifall en stod och stampade på samma punkt hela livet.

    Gilla

  7. Åke 2014-08-12 / 11:55

    Alltid lika trevligt att få fara till stora staden… Själv kommer jag kanske dit i höst… Härligt att någon tar ansvar att svinga en bägare 😉 Själv fann jag en ny öl i sommar (Raggar öl) Läckra fina bilder som vanligt! Blandat vackert 🙂

    Gilla

  8. Tony 2014-08-12 / 21:03

    Jag är en stadsmulle, ”ensam” och anonym men bland fullt av folk och stadspuls, det gillar jag 🙂
    Det är lätt att fastna i ett motivval, jag försöker konstant att tänka på att variera mig, tveksamt om jag lyckas… det får andra avgöra.

    Gilla

  9. Tony 2014-08-12 / 21:04

    Raggar öl låter som en trevlig öl 🙂
    En får försöka svingen en eller två en fredagskväll.

    Gilla

Kommentera

