Vespa shoulder bag

vespa-sholder-bag_1
På senare år har jag upptäckt hur bra en axelremsväska är. På den analoga tiden hade jag visserligen enorma kameraväskor och släpade på men nu är det lite annorlunda, de senare årens downsizeing på olika områden har också lett till att min kamerautrustning blivit minimerad. Med åren har jag dessutom blivit lite nojjig på att känna efter i fickorna om plånbok, nycklar, telefon är där de skall vara och då har jag märkt att en väska tar bort de tankarna.

Men det är verkligen svårt att hitta coola axelremsväskor i lagom storlek. Under lång tid har jag haft en canvasbag och senast köpte jag en billig kameraväska som i butiken såg liten och nätt ut i jämförelse med väskgrannarna i hyllan, men väl hemma var den alldeles för stor. Så i veckan hittade jag denna i mitt tyckte coola väska från Vespa Piaggio som i stort sett var perfekt med plats för kamera och objektiv och fack för mobil, nycklar, plånbok, iPad, m.m. Nätt, smidig och stabil och inte för bred utan som jag gillar långsmal vertikalt. Eftersom jag har en liten fling för Vespa och Lambretta så blev väskan lite extra trevlig 🙂

Foto 9 aug 2014. Sony Nex 5n – Sigma 30mm f2,8.

4 thoughts on “Vespa shoulder bag

  1. Hanna 2014-08-09 / 15:41

    Snygg!! När jag numera har den lilla kameran så får den plats i handväskan, riktigt smidigt måste jag säga, avskyr att släpa på kameraväskan.

    Gilla

  2. WAS 2014-08-10 / 09:44

    Ursnygg!
    Så kul att du/vi hittade den här finingen i Stockholm.

    Gilla

  3. Åke 2014-08-12 / 11:46

    Jag håller med! Har funnit en rätt bra vän i ryggsäcken. Många fack också. Eller rätt sak på rätt plats 🙂

    Gilla

  4. Åke 2014-08-12 / 11:47

    Givetvis snygg väska!

    Gilla

Kommentera

