Snapshot

Streets of Stockholm
Stockholm augusti 2014.

4 thoughts on “Snapshot

  1. Scaniatjejen 2014-09-08 / 14:46

    Så fint fångat! Jag har väl sagt det förr men jag blir verkligen sugen på att själv utveckas inom detta område när jag ser dina fina bilder.=)

    Gilla

  2. Tony 2014-09-08 / 20:05

    Det är gatufoto jag försöker bli bättre på nu. Det finns varianter och tolkningar om hur ”rätt” gatufoto skall utövas, vad som är ”rätt” vet inte jag.

    Gilla

  3. zelda 2014-09-08 / 20:52

    Håller med förgående brutta. Älskar det här fotot, varför kan jag inte riktigt sätta fingret på men antar att det har att göra med att det korta skärpedjupet sätter henne i det fokus hon förtjänar och att hennes star quality är en härlig konstrast till ”oss lagomsvennar i bakgrunden” 😛
    Antar att du är sk gatufotograf? Vet inte om du använder ett extremt långt zoomobjektiv, annars undrar jag lite hur du har börjat våga och kunna närma mig de människor du fotar? Själv kör jag på den så kallade smygfotovarianten, du vet, man cirkulerar runt med kameran lite överallt, låtsas vara väldigt,väldigt intresserad av en lyktstople bredvid och sen tar man ett knäpp på sitt motiv snabbtsomfaen och låtsas som ingenting, haha. Vet flera gånger jag har velat ställa mig rakt framför någon och helt oförskämt smälla av avtryckaren men man vill ju inte råka ut för någons blixtrande ilska och behöva springa därifrån så fort benen bär direkt 😀

    Gilla

  4. Tony 2014-09-08 / 21:18

    Visst har hon star quality!
    Hahaha… Då är vi lika, för du satte på pricken mitt uppträdande som ”gatufotograf”. I de flesta fall får jag väl säga.

    Gilla

Kommentera

