Snön ligger vit på träden

När Fototriss har tema Träd denna vecka såg jag det som ett perfekt uppdrag. Under ett antal dagar har vintern varit fin och dimmig med snön dignande på träden. Området där jag bor ligger lite högre än övriga Borås så vi har haft minusgrader under lång tid. Men gräset är alltid… eller snön är alltid vitare någon annanstans resonerade jag idag.

Bilden här under är strax bakom huset, dimman och snön ligger tät runt hästar och träd.

Brämhult till Äspered

Nästa bild är 4-5 kilometer hemifrån, dimman stiger men snön ligger fin på träden.

Brämhult till Äspered

Sista bilden är fotad norrut ca 1½ mil hemifrån. Solen bryter igenom och dimman är borta och ingen snö på träden mer än lite på denna ek.

Brämhult till Äspered

Summan av detta får bli – borta bra men hemma bäst!

13 thoughts on “Snön ligger vit på träden

  1. vintervit55 2015-02-07 / 12:43

    Så fina foton!
    Läckert med skogen och så tog du med skylten som en häftig kontrast *gillas*
    Alla tre bilder är fina på sitt vackra sätt men kanske favvon blir sista bilden ;.)
    Ha en bra dag/ kram http://spanaren55.bloggplatsen.se

    Liked by 1 person

  2. Mias Mix 2015-02-07 / 15:20

    Fina bilder alla tre! Gillar den lite mystiska stämningen på bilden med hästarna. Och trädet på sista bilden är väldigt vackert.

    Liked by 1 person

  3. Gärdsmygen 2015-02-07 / 16:13

    Jaså du är på ny adress nu?! Jag menar bloggadress alltså. Kul namn 🙂
    Tänk vilken skillnad mellan Borås och Falkenberg. Inte många mil men en hel klimatzon vill jag säga.
    Vackra bilder där jag gillar trean lite extra!

    Liked by 1 person

  4. Åke 2015-02-07 / 19:01

    Mycket vackra bilder och hatten av 🙂 Men saknar en skylt på första plåten… snödjupet åtmindstående 😉

    Gilla

  5. cissi 2015-02-07 / 22:31

    Jag gillar alla bilder, men den sista på den makalösa eken bara älskar jag! 🙂

    Gilla

  6. Hanna 2015-02-07 / 23:48

    Vackert rakt igenom.

    Gilla

  7. Anita 2015-02-08 / 01:07

    Oj så vackert du visar landet jag precis har lämnat 🙂 Bild ett och tre är helt fantastiska. Så softa, en ren njutning att vila ögonen på. På mittenbilden tar vägmärket i mina ögon liiite för stor plats 😉

    Liked by 1 person

  8. Beppan 2015-02-08 / 10:05

    Vackra, rofyllda vinterbilder! Dimman tillför det där lilla extra.

    Liked by 1 person

  9. Per-Anders 2015-02-08 / 12:16

    Jättefina bilder. Snyggt komponerat med hästarna och den blågula skylten som blickfång!

    Liked by 1 person

  10. Oliver 2015-02-08 / 14:12

    Makalöst vackra trädbilder! Jag är också svag för dimma och hästar, så det här var godis för ögonen.

    Liked by 1 person

  11. Lena 2015-02-08 / 21:14

    Bild 1 blev min favorit 🙂

    Gilla

  12. Kerstins foto 2015-02-09 / 21:57

    Wow, kan inte annat än älska alla tre. Snyggt med dimman och hästarna, färgerna på skyltarna och det fina trädet i sista bilden.

    Liked by 1 person

Kommentera

