En kväll 1979

san-miguel-S2014
chinon-ce4Då 1979 vid ett barbord på Ibiza som denna fredag i hemmets lugna vrå smakar en San Miguel lika bra. Semester på Ibiza, något år innan området blev ett tillhåll för extra partysugna ungdomar. Sånt hittar jag då jag bläddrar igenom gamla förpackningar med bilder från fotolabben som inte blivit insatta i album. Så här i efterhand är jag glad att jag fotade så pass mycket under 70-talet som jag gjorde, visserligen eskalerade det under 80-talet men mycket finns från tidigare år.
DSCN0975På bordet ligger en av alla förpackningar, det finns säkert tredubbelt så många bilder kvar i framkallningskuverten än vad som är insatt i mina album. Tur att jag hade utrymme att behålla dem och inte kasta de som vid första anblicken inte platsade i fotoalbumen, bilder som jag nu ser med andra ögon än på den tiden.
På bordet ligger också min första systemkamera, en Chinon CE-4 med ett Pentax 50mm 1:1,7.

Kommentera

