I en skog nära mig

Så här såg det ut i skogen någon kilometer från mitt hus den 1 och 2 maj 2015. Det var det Fototriss ville ha redan på denna vecka.

triss-2
Frisbeegolfarna verkar också vara naturälskare, här har satt de upp en skylt om en vacker väg till nästa hål, dessutom har de tagit hänsyn till myrstigen och satt en övergångsskylt för myrorna. Myrstacken ser du till vänster i bildkant.

triss-1
I vart fall förr om åren hade dagisklasser utomhusverksamhet i denna del av skogen. Nu verkar verksamheten avstannat, och alla figurerna under den platta stenen var oanvända, denna okända djurart kikade i vart fall fram när jag promenerade förbi.

triss-3
Att Borås kommer att anordna orienteringstävlingen O-Ringen 2015 vet så klart alla aktiva. Dessa orienteringsskärmar tror jag används under skolans gympalektioner eller som en träningsslinga för någon klubb.

Eftersom jag försöker få igång den gamle gubben (jag) och att jag är ganska teknikintresserad så skulle en Fitbit Surge eller liknade produkt från CoolStuff sitta fint på armen. Särskilt då jag för ett antal år sedan ”kastade” klockan.

7 thoughts on “I en skog nära mig

  1. Gunvor 2015-05-03 / 10:26

    Vilken underbar triss från din skog! Jag gillar absolut inte myror, men jag tycker det var gulligt att dom satte en övergångsskylt för myrorna. Djuret som kikade fram ser ganska läskigt ut! Hade hellre sett ett troll!

    Gilla

  2. Eva Trillian 2015-05-03 / 16:35

    Roliga detaljer 🙂 Tror du inte det kan vara en myrslok i mittenbilden 😉

    Gilla

  3. Beppan 2015-05-03 / 19:45

    Så härliga foton från din skog! Övergångsställe för myror… 🙂
    Spännande att ströva omkring där.

    Gilla

  4. Gärdsmygen 2015-05-03 / 22:12

    Kan tänka mig att din fru har att göra nu och kanske är det på hennes rundor du sällskapar och hittar dessa ljuvliga motiv? Blir sugen på att gå i skogen
    , riktigt skogen, nu.

    Gilla

  5. Spanaren 2015-05-04 / 07:24

    Härliga trissar!
    Gillar när folk gör på detta sätt och sätter upp och sätter dig saker så att andra människor lär sig att titta upp titta till vänster och höger plus titta ned. Får de in vanan så börjar de se andra saker i naturen också *ler*
    /kram

    Gilla

  6. Berit E i Kasperian 2015-05-04 / 10:39

    Underbara bilder, på väldigt många sätt!
    Möjligen har du någon enstaka (med betoning på enstaka) konkurrent om vinsten. Men jag hoppas du får din Fitbit Surge. 🙂
    Det är härligt att se bilder från någon som du!

    Gilla

Kommentera

