Kokkaffe på vedeldad spis

DSC07359Kan det bli mer lantligt genuint. Kokkaffe tillagat på vedeldad spis. #coffee #coffeebreak

walkaboutsweden Vilken mysig stund/dag!
jahhollis Tro det eller ej, men när jag var liten grabb skötte mina mostrar matlagningen på sådana vedspisar. @bytonyd 👍😍🔥🍳
spidercam Fina pannor
bytonyd Ja det var de verkligen. @spidercam
bytonyd@ jahhollis i mitt barndomshem fanns de också, men då användes de till att värma huset via vattenradiatorer. Matlagningen skedde oftast på elspis utom vid strömavbrott.
gertrudsylvia Ja jag tände också upp i spisen för att få min espresso innan jag stack från stugan imorse 🔥
snuddimovie Fina kannor!
ninnifa Mysigt!
jahhollis Mostrarna med familjer bodde i gamla varvsarbetarbostäder precis som mina morföräldrar: vedspis i köket, kakelugn att hålla värmen med och dass på gården. 👍😃 @bytonyd
bytonyd @gertrudsylvia härligt 👍
bytonyd @snuddimovie @ninnifa japp 👍🏻
per.osterlund Svårslaget när det gäller mysfaktor och kaffet! ☺
bytonyd @per.osterlund absolut 😊

Kommentera

