I den lugna delen

IMG093
Ge mig en kvart om dagen.
En kvart…
– utan ett urval av 33 kaffesorter med olika tillredning
– utan ”baristawannabees” i kön framför
– utan fräsande espressomaskiner
– utan skrammel av porslin
– utan öppenhjärtiga högljudda kaffelattemammor
– utan ett kaos av barnvagnar med gråtande spädbarn
– utan högt diskuterande män vid sitt stambord
– utan tonåringar uppskruvade till bristningsgräns
– utan att mitt bord plötsligt förvandlas till lekplats.
En kvart, det är allt jag begär när jag tar mitt kaffe med en leverpastejfralla i det lugna hörnet av det folktomma konditoriet.
En kvart, sedan är jag redo igen.

Kommentera

