Soliga sidan av gatan

gbg

7 thoughts on “Soliga sidan av gatan

  1. maltanita 2016-08-05 / 16:43

    Fattar ännu inte hur du lyckas med att fotografera människor i sin naturliga miljö utan att de vet att de är i fokus i din kamera. Tror jag frågat förut om du kan bli osynlig och det kan du natuligtvis inte men det är just det här jag så gärna vill lära. Gatufotografering. Nu har jag till slut äntligen en Iphone och har kopplat upp mig på instagram som är så populärt men jag klarar inte av att fotografera med den lilla displayen, känns helt hopplöst men övning ger färdighet. Ha en fin helg !

    Gilla

  2. Tony 2016-08-05 / 17:06

    Instagram: Jag (och de flesta andra) brukar nog använda bilder fotade med vanlig kamera. Jag gör så att jag sparar in bilden i iPhone/iPad från flickr.com eller min blogg eller på något annat sätt för över bilden till iPhone/iPad. Om man har mailkonto på iPhonen kan man maila över bild från datorn, öppna mailet och spara bilden i iphonen och öppna Istagram och hämta bilden från bildmappen i iPhonen.
    Gatufoto: Vissa är ju vaksamma men de flesta struntar i en gubbe som fotar 🙂

    Liked by 1 person

  3. maltanita 2016-08-05 / 17:32

    Tusen tack för ditt svar 🙂 Då är det bara att sätta igång ! Ska bli spännande att se om jag blir lika fast som de flesta andra. Vaddå gammal gubbe, det betyder ju att även jag kan bli osynlig 😎

    Gilla

  4. maltanita 2016-08-05 / 17:35

    Ja, nu skrev du ju inte gammal men gubbar brukar vara det 😏

    Gilla

  5. Monica 2016-08-05 / 21:49

    Vanskeligå vite hvor jeg skal sette kommentaren,- men som sagt mange ganger før… er så imponert av bildene dine… en glede å se hvert eneste ett!
    🙂

    Gilla

  6. Tony 2016-08-06 / 07:20

    Tack Monica!
    Ser att det löste sig med kommentaren.

    Gilla

Kommentera

