The Road

True Love Travels On A Gravel Road

DSC_3528

Jag och frugan har just nu en förkärlek att åka på små grusvägar. Med en enkel GPS och en gammal karta kan man hitta vägar man inte hade en aning om att de fanns. Oftast slingrar de sig genom att fantastiskt landskap med fina gårdar och gamla stugor och allt detta bara några kilometer eller ett fåtal mil hemifrån.

True Love Travels On A Gravel Road är en låt från slutet av 60-talet som bl.a. spelades in av Elvis Presley på albumet Elvis in MemphisDuane Dee sjöng in originalet.

3 thoughts on “The Road

  1. Åke 2017-05-28 / 21:54

    Ja guldkornen kan ligga närmare än vad man tror 🙂

    Gilla

  2. annettejuhlin 2017-05-29 / 16:07

    Snygg vinkel på det fotot! Jag kommer nog att låna den idén av dig framöver om det går bra? Kul idé att resa runt efter karta. Så gör vi alltid när vi är utomlands, då får man se helt andra saker än om man följer de större vägarna. När vi bilade i USA hamnade vi precis intill ett bomullsfält, och jag som aldrig sett bomull på buskar trodde knappt att jag såg det jag såg 🙂 I år har jag börjat göra samma sak här i våra krokar, och sett spännande platser som jag knappt tänkt på innan trots att jag bor här.

    Liked by 1 person

  3. maltanita 2017-05-29 / 19:28

    Håller med till fullo ! Jag och maken ger oss ibland iväg på helger med vår lilla Smart för att finna nya outforskade små vägar och smultronställen. Ön är väldigt liten men efter sjutton år så finner vi faktiskt fortfarande nästan alltid något nytt. Vägarna här är ofta i så dåligt skick att jag ibland sagt att ”nu får vi vända”, men det sägs ju att alla vägar bär till Rom 😀

    Gilla

Kommentera

