The Vinyl

bgj

Under 60-talet jag tyckte det var häftigt med färgade vinylplattor.
På den tiden pressade man ibland singlar och EP i bl.a. blå vinyl. Under 70-80-talen kom bildvinyler med en bild pressad på ytan, vilket jag inte alls gillade.
Den enda färgade vinylen jag hade tills för något år sedan var en snygg vit singel av Billy Idol med den passande låten White Wedding.
I samband med vinylens revival under senare år kommer fler och fler färgade plattor, som denna läckert orangefärgade vinyl från bluesmannen Bror Gunnar Jansson. Som jag köpte både för musiken men kanske mest för just färgen. 🙂

One thought on “The Vinyl

  1. maltanita 2017-05-30 / 19:49

    Det där måste jag missat men skulle helt klart också köpt den för just färgens skull.
    Frågade precis maken, som är lite äldre än mig, om han minns färgade vinylplattor vilket han naturligtvis gjorde. Bortsett från färg så är det nostalgi på hög nivå och jag minns så väl mina LP och EP plattor (svarta) och grammofonen vi hade hemma i barnkammaren i Stockholsförorten Rågsved. Det var tider det 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

