Streama

Jag gick in i 2000-talet nyligen, som sonen så uppriktigt uttryckte det.
För några dagar sedan signade vi upp oss för streamingtjänsten Netflix, och med ens kändes mina dyrbara DVD-boxar med olika superbra TV-serier så föråldrade i sitt DVD-medie.
Nu kan jag streama samma serier i ett klick via Chromecast om jag vill.
Någon dag senare åkte Bluray- och DVD-spelaren in i förrådet i källaren.
Mina DVD-boxar med alla säsonger av TV-serierna är på gång att gå samma väg om de inte hamnar på loppis.
Nu lever jag i 2000-talet då får jag löpa linan ut.

2 thoughts on “Streama

  1. Åke 2017-06-15 / 20:07

    Ja… sedan vart jag tyst… därefter har vi att det är skaplig kvalité dessutom… eller sevärd… eller bättre… Du minns väl också när televisionens kanal två kom… inte så länge sedan…

    Gilla

  2. Tony D 2017-06-16 / 05:46

    Jodå jag minns, man fick köpa den lilla extra mottagaren till TV:n för att kunna se Tvåan.

    Gilla

Kommentera

