Tråkig ton

Jag vill redan här ursäkta min tråkiga ton i detta inlägg, och jag säger det direkt – ”Det är inte dig det är fel på, det är mig”… 🙂

DSC02924

Igår var jag uppe med tuppen som vanligt men nu var det för att ge mig iväg till Wheels & Wings i Falkenberg, varför jag nu ville vara där tidigt (frånsett min otåliga och irriterande grej att ”komma i väg”) var mest för att hitta bra parkering och slippa köer. Mycket bilar kom under de första timmarna fast vädret var sisådär.

Jag åkte mest dit för att jag önskade mig en inspirationsrik dag på motorbanan plåtande hundratals bilder i härligt nyskapande vinklar på sköna bilar och färgstarka människor. Människor som gillade sin hobby och ibland hela livsstilen på 50-60-talen…
Jag vill bara förtydliga att jag aldrig lägger några värderingar i och struntar fullkomligt i hur folk ser ut eller framför sig i vanliga livet.
Men om man har råd att lägga ned 100-tusentalskronor på sin bil, kan man då inte lägga 1000 kronor på sig själv och fixa en snygg vårdad outfit när man är på en av Sveriges största motorträffar.
Måste man hasa runt på området i sin rundsmörjningoutfit eller i shorts och foppatofflor och måste man se ut som man just kravlat ur grottan från sitt vinteride för att åka med sin stilsäkra halvmiljonsbil till en motorträff.
Om man nu vill och skall leva en 50-60talsstil med en jänkare i utsökt skick gör det fullt ut, du som kör är också en del av upplevelsen tillsammans med bilen när du kommer in på området.

Bilden ovan har inget med texten att göra, utan bara en av mina etthundra oinspirerade bilder från Wheels & Wings 2017.
Been there, done that, så detta var troligtvis den sista större motorträffen jag besökte i överskådlig framtid.

Som sagt, ursäkta min tråkiga ton i detta inlägg.

4 thoughts on “Tråkig ton

  1. maltanita 2017-07-15 / 09:43

    Har svårt att låta bli att le här. Tycker mig ana en humoristisk underton blandad med viss irrritation, vilket nog också var meningen. Tycker din beskrivning av dessa bilägare är väldigt träffsäker. Kanske är det så, när intresset för något man brinner för, råkar hamna i en svacka, dyker andra oanade talanger upp 😉

    Liked by 1 person

  2. Tony D 2017-07-15 / 10:02

    Huvudet på spiken Anita, träffsäker analys på min text i inlägget 😀

    Liked by 1 person

  3. livsvyer 2017-07-18 / 21:55

    Ganska intressanta synpunkter där, jag själv gillade mitt 50 mm’s objektiv ganska mycket tills nyligen då jag skaffade en ny kamera med 16-50mm’s glugg. Då upptäckte jag hur bra 35mm är.

    Liked by 1 person

  4. Åke 2017-07-21 / 13:01

    Klart det ska vara med några Mopar bilar på en träff 😊

    Liked by 1 person

Kommentera

